21.6.15

Viikon kuulumiset

Tää(kin) viikko on mennyt tosi nopsaan ja taas yksi viikonloppu alkaa olla paketissa! Nyt kun toinen puolisko lähti yötöihin niin saan omassa rauhassa täällä raapustella uutta postausta ;)

Tää viikko ei ollut hirveästi muista poikkeava. Se mainittakoon, että oon palannut salille n. kolmen kuukauden tauon jälkeen, ja se kyllä tuntuu!! :D Ekan jalkatreenin jälkeen jalat oli niin muussia, että itteenikin vuoronperään itketti ja nauratti mun Ahtisaari-tyylinen vaappuminen! No mutta, sillä se lähtee millä se tulikin, joten oon reippaasti vaan jatkanut treenailua ja yrittänyt venytellä parhaani mukaan (usein muka "unohdan" venytellä = oon laiska siinä hommassa...). Hyvillä fiiliksillä mennään etiäppäin, ehkä tästä vielä kesäkuntoon päästään :) ...vuonna 2020... :D

Mulla oli torstaina työterveystarkastus, ja pakko kertoa, että se oli kyllä sangen mielenkiintoinen käynti... Nyt on aivan pakko jakaa tää kokemus :D Ajattelin, että eihän se nyt kauheen erilainen voi olla ku työterveystarkastus Suomessa. Sain lyhyet ohjeet etukäteen, ja niissä luki, että mun pitää muun muassa itse käydä apteekista hankkimassa purkki virtsakoetta varten, joka pitää ottaa kotona aamulla ennen tarkastusta :D Noh, ei siinä mitään, edellisenä iltana meitsi astui reippaana tyttönä sisään apteekkiin ja osti sellaisen kerta käskettiin. Hinta: 1 €. Okei. Seuraavana aamuna oli tosi kiva kantaa jotain virtsakoetta laukussa julkisissa matkustaen... Oikeaan paikkaan päästyäni mut kutsutaan sisään, ja hoitsu alkaa heti kyselemään pituutta, punnitsee mut, kattoo näön ja ottaa verikokeen. Sain jopa ite laittaa pienenpienen laastarin paikoilleen... Okei, tähän asti kaikki fine. Sitten se antaa käteen sellasen pikku putkilon, johon mun pitää ite kuulemma kaataa osa siitä virtsakoepurkin sisällöstä... No, menin vessaan ja aloin leikkiä professori Nullia purkkien ja putkiloiden kanssa hahaha.. Kas kun en ite saanu analysoida ja tutkia tuloksiakin... :D

Professori Nulli -hetkeni jälkeen pääsin itse lekurille. Se aloittaa kyselemällä mun henkilötietoja, ja sitten tulee ne peruskysymykset: poltatko tupakkaa, juotko alkoholia, onko sairauksia, syötkö terveellisesti ja monipuolisesti jne. Mainitsen, että yritän syödä säännöllisesti kotitekoista, puhdasta ruokaa, ja selitän, että juon vettä n. 3-4 litraa päivittäin, etenkin treenipäivinä tulee juotua paljon. Sen lekurin naama levis hämmennyksestä ja se tokas mulle, ettei nyt liiotella tarvi, sehän on ihan liikaa, ja että vähempikin riittää. Olin sillee wtf, mitä ihmettä, kuka lääkäri sanoo, että juo vähemmän vettä, kun yleensä se on just päinvastoin, että ihmisten pitäis juoda enemmän?? Joo, en oo tästä asiasta ihan samaa mieltä lekurin kanssa... Mä jatkan mun veden kittaamista, sano mitä sano :D

Lekuri jatko kuuntelemalla keuhkot, kattomalla silmät ja korvat. Sitten mun piti mennä makuulle ja yhtäkkiä se ottaa mun nilkasta kiinni ja riuhtasee jalan suorana ylös niin pitkälle ku venyy. Eihän normaalisti siinä mitään kummallista olis, mutta kun mä olin tosiaan pari päivää aiemmin ollut salilla ja tehnyt jalkatreenin 3 kuukauden tauon jälkeen niin arvatkaa vaan oliko etenkin takareidet jumissa!! Huusin sit hoosiannaa siellä melkein tuskankyyneleet silmissä ja lekuri ihmetteli, että mikä nyt :D Siinä sit puoliksi nauraen ja irvistäen yritin selittää, että on vähän jalat jumissa treenaamisesta... Se katto mua kun mitäkin outoa :D Tarkastuksen lopuksi se sit sano, että nyt sitten aamupalalle. Mietin, että hetkinen... Sanoin sille, että mä kyllä söin jo aamupalan, mitä sitten. Se kattoo mua taas oudosti ja toteaa "et sä olis saanut syödä aamupalaa ennen verikoetta, eikö kukaan sulle sanonut?". Jaa, no eipä tosiaan kukaan ollut siitä maininnut, enkä sitä voinu tietää, kun ei niissä ohjeissakaan mitään mainintaa siitä ollut. No, se kirjoitti sitten vaan ylös, että oon syönyt aamupalan, jotta ne tuloksia tutkiessa tietää, että jotkut arvot voi olla vähän normaalia enemmän koholla...

Että sellainen reissu. Mua vähän nauratti, kun mietin, miten simppelisti nää tällaiset hommat yleensä Suomessa hoituu :D Välillä muutenkin tuntuu, että täällä eletään vielä jollain kivikaudella joissain asioissa... Mutta kaipa näihinkin juttuihin pikkuhiljaa tottuu ja sopeutuu. Onhan tää erilainen kulttuuri ja täällä asiat on totuttu tekemään toisella tavalla kuin meillä Suomessa.

Siinä taisikin olla tämän viikon uutiset. Muuten päivät on menny normaalisti töitä tehden, salilla käyden ja ruokaa laitellen, eli ei mitään sen ihmeempää. Tänään oltiin muutama tunti biitsillä ottamassa arskaa ja jädellä :)

Playa de la Malvarrosa, mukavan rento biitsisunnuntai!

Ai niin, melkein unohtui mainita!! Tiistaina oli huippupäivä - sain Suomen-kotiini postia, että tästä plikasta kuoriutui vihdoin ja viimein liiketalouden tradenomi eli mä valmistuin koulusta lopulta!!! Milloinhan sitä pitäisi jonkunnäköiset juhlat, hmm... ;) Pakkohan tätä on juhlistaa jollain tapaa!

Näihin kuviin ja tunnelmiin on hyvä lopettaa tämä postaus. Nyt alan kattoo Hangover 3:sta!

Kauniita unia ja mukavaa viikon alkua <3

~Rikita

2 comments:

  1. Ihanaa lukea sun elämästä vielä täältäkin käsin, vaikka melkein joka päivä viestitelläänkin :) Seuraavaa postausta odotellessa ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hih, kiva kuulla ^^ Seuraava löytyykin jo nyt täältä! :D

      Delete